Antikoncepce: Jak může pomoci?

2. září 2014 v 14:00 | Dragell |  Péče o tělo
Jako každé léky, tak i antikoncepce může být pro tělo prospěšná, ale má i své stinné stránky. Dnes se společně podíváme na důvody, proč bychom měly antikoncepci užívat. Samozřejmě je potřeba si uvědomit, že každý důvod lze řešit i jinak, hormonální antikoncepce je jen jednou z několika variant pomoci.


Základní funkcí antikoncepce je zabránění nechtěného početí. Její účinnost je až 99,5%, bohužel díky chybám při užívání se může toto procento i lehce snížit, proto je třeba dát na pravidelné, správné užívání dle příbalového letáku. Nejčastějším pochybením je nebrání pilulek včas či jejich úplné (neplánované) vynechání. Je také potřeba se poradit se svým lékařem - některé léky mohou narušovat účinnost antikoncepce.

Pohlavní styk osob mladších 15 let je ovšem zákonem zakázán a proto pod 15 let není možné antikoncepci dívkám vydat. Pokud ovšem trpí nějakým závažným problémem, který by mohla antikoncepce řešit, nebojte se navštívit gynekologa za doprovodu zákonného zástupce.


Cande-knd.deviantart.com


Takovým zdravotním důvodem pro užívání antikoncepce je příliš dlouhá menstruace, příliš silná doprovázená nesnesitelnými bolestmi, které upoutají na lůžko. Důvodem může být i nepravidelnost, v mladém věku je ale třeba chvíli vyčkat, aby se menstruace ustálila. Pokud trpíte silnější menstruací, neváhejte navštívit gynekologa a domluvit se na užívání antikoncepce. Opravdu velmi výrazně pomůže a zapojí ženu během jejich dnů opět lépe do života.

Pokud také neúspěšně bojujete s velmi rozsáhlým akné a přípravky od kožního lékaře výrazně nezabírají, opět můžete zkusit vyhledat pomoc u svého gynekologa. Hormonální antikoncepce může zmírnit (ne úplně vyřešit) i tyto neduhy těla. Je vhodné vše nejprve zkonzultovat s kožním lékařem.


Diskuze
Užíváte antikoncepci? Proč jste se pro ni rozhodly?
Znáte další problém, který může antikoncepce vyřešit?
 


Komentáře

1 RaTTvs RaTTvs | Web | 2. září 2014 v 14:27 | Reagovat

Upřímně ..
Hormonální antikoncepce je zlo zabalený v růžovejch třpytkách.
Pokud ji někdo chce, měl by vážně zvážit důvody pro i proti. A "proti" to má opravdu dost, ale kdo by se tím chlubil. A kdo by to pak taky kupoval. :D

2 Adina Adina | Web | 2. září 2014 v 14:35 | Reagovat

Antikoncepci nepoužívám... Poslední dobou na ní slyším jenom nadávky a navíc teď jí ani nepotřebuju, takže ji aktuálně neberu, i když už jsem párkrát byla rozhodnutá, že bych si měla pro "prášky" zajít, ale vždy z toho nějak sešlo... Myslím, že na antikoncepci je vždy času dost, protože už jsem slyšela o holkách, co jí brali třeba 8 let a pak nemohly otěhotnět :/

3 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 2. září 2014 v 14:41 | Reagovat

Nemám důvod užívat, ale i kdybych měla, nebudu to dělat. Odmítám užívat většinu léků, naštěstí jsem už roky nebyla nemocná tak, abych je potřebovala, a maximálně si jednou měsíčně vezmu jednu pilulku na bolest, pokud nemůžu zůstat v posteli, protože vím, že pro těch pár hodin ji potřebuju.
Jestli to někomu vyhovuje, tak fajn, ale měl by dávat pozor, já bych do ní nešla asi nikdy.

4 :) :) | 2. září 2014 v 14:46 | Reagovat

Já ji přestala brát. Vyskytly se u mě zdravotní problémy (vedlejší účinky), které jsem předtím neměla.

Takové svinstvo bych nedoporučila ani největší nepřítelkyni. Jó, ten farmaceutický průmysl vynáší.

5 Kika Kika | E-mail | Web | 2. září 2014 v 15:07 | Reagovat

tak nějak jsem doufala, že napíšeš i ty nevýhody :) Já ji měla asi před 3 rokama, a bylo to něco otřesného. Jsem ráda, že už ji nemám.

6 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 2. září 2014 v 15:08 | Reagovat

1. Kolik ti je?
2. Co tě vedlo k napsání tohohle článku?

7 faun faun | Web | 2. září 2014 v 15:28 | Reagovat

Antikoncepci mi doporučila kožní lékařka a schválila ji i gynekoložka, trápilo mě akné a vodičky s mastmi nepomáhaly, takže jsme začaly s tímto kalibrem. Vysadila jsem ji před třemi roky a s potěšením zjistila, že období puberty přešlo a původní problém se vyřešil, takže již nemám důvod dál cokoli brát (navíc je hloupost brát prášky, když chcete dalšího potomka a máte stálého partnera :-D )
Problém s pravidelným užíváním je častý, řešila jsem to tak, že jsem si kus platíčka rozstříhala a nastrkala do peněženky, protože tu s sebou nosím ven kamkoli (ne, nemalovala jsem se). Aspoň nehrozilo, že bych ji nechala ležet na stole.
Problémem může být u slečen nevyrovnaných, s kolísavou hladinou hormonů, bývají podrážděnější, hysterické, nevyrovnané a celkově je složitější s nimi být v jedné místnosti. Pro ně je snad lepší raději neužívat :-) ;-)
Jinak, taky bych uvítala více rozepsaná negativa :-)

8 Karol Dee Karol Dee | E-mail | Web | 2. září 2014 v 15:41 | Reagovat

Kdybych se nebála, že otěhotním, tak ji vůbec neberu. Je to strašné svinstvo. Ale z tvého článku to není ani trochu poznat, naopak vypadá spíš jako zázračný lék na pupínky.

9 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 2. září 2014 v 16:19 | Reagovat

Nemám klasickou antikoncepci v tabletách, mám injekční formu, depo-proveru. Na ní jsem na netu četla nejvíc špatných recenzí. Chápu, že dávky hormonů nesnese každej, ale mě to dokonale vyhovuje, nemusím myslet každej den na prášek a navíc nemám menstruaci, což je nejlepší. Asi by to nevyhovovalo každýmu, ale moje tělo se s tím srovnalo, něco vydrží. Jedinej vedlejší účinek, o kterym jsem si jistá, že má, je to že když budu chtít otěhotnět, povede se to většinou až tak za rok od vysazení, ale otěhotnět se nechystám.
Jinak nechápu holky, co si myslí, že jim antikoncepce spasí svět. Pozorovala jsem to u sebe, v devátý třídě, kdy holky, kterým bylo 14 chtěly antikoncepci, jen tak aby ji měly, nebo aby si na ni zvykly. Kdyby náhodou si pak našly stálýho přítele. Většina z nich je teď pořád bez přítele s antikoncepscí. Takže je asi zbytečný nechat si napsat antikoncepci, když jí nepotřebuju.

10 Giulia Giulia | 2. září 2014 v 16:20 | Reagovat

Přijde mi zbytečný cpát do sebe tolik chemie, když se můžu proti otěhotnění chránit i jinak.. Je fakt, že ostatní metody nejsou třeba tolik spolehlivý, ale zase mi to nerozhází hormony ..:D Ale to je každýho věc, pro co se rozhodne :) tohle je jenom můj názor..

11 Dragell Dragell | Web | 2. září 2014 v 17:31 | Reagovat

[8]: Jak jsem psala již v úvodu, dnes jsem se zaměřila na výhody antikoncepce a nepopírám, že antikoncepce má i své stinné stránky. Ty chci rozebrat zase někdy jindy.

[6]: Článek jsem napsala vzhledem k tomu, jak si všímám problému nechtěného otěhotnění v mládí. Abych uvedla možnost ochrany - jelikož tento blog píši pro mladé dívky. Potrat je dle mého názoru daleko horší zásah do těla než antikoncepce.
Navíc vím, že existují lidé, kteří zoufale bojují s dalšími dvěma uvedenými zdravotními problémy, tak jsem je uvedla jako možnost, kterou antikoncepce dokáže také řešit.

12 Lenin Lenin | Web | 2. září 2014 v 17:56 | Reagovat

Antikoncepce má tolik negativ, že jsem se po třech letech rozhodla trpět bolesti, mít obličej jako měsíční krajinu a riskovat prasklou gumu.

Analgetika sice taky nejsou zdravotně nezávadná, ale polykají se jen občas. Na akné existuje miliarda patlání, kdo má opravdu problém, tomu stejně antikoncepce nepomáhá a pár beďarů na čele - to je v pubertě NORMÁLNÍ, neškodný a časem to zmizí. Rozhodně bych  kvůli tomu neriskovala závažné zdravotní problémy.

Vůbec bych tenhle "problém v prášku" pozitivně nepopisovala, protože pozitiva která má jsou v nepoměru s negativama, navíc problémy, které v některých případech řeší, mají lepší a méně škodlivé řešení.

A nechtěné početí? No, osobně beru potrat jako velký zásah do těla, který může mít za následek neplodnost. HA je zásah do těla, který ničí orgány a občas má za následek smrt.

13 Bublinka Bublinka | E-mail | Web | 2. září 2014 v 18:38 | Reagovat

Myslím, že by to mělo být pohromadě - i klady i zápory. Takhle se to vytrhne z kontextu a vypadá to jako čupr věc a ona úplně není. Za pár dní jdu na genetický testy, po osmi letech braní antikoncepce teprve se bude zjišťovat, jestli mě třeba taky nemohla zabít.

14 Rowena Rowena | 2. září 2014 v 18:39 | Reagovat

Nakoľko mám tiež skúsenosti s antikoncepciou, pridám tiež svoj názor.

Momentálne ju beriem, pretože v tom vidím výhodu, že mi to upravilo cyklus. Je pre mňa pohodlné, že si už nemusím nič kontrolovať. Ale to je tak jediné. Hneď, ako sa odsťahujem, asi s tým seknem (teraz ma do toho tak trochu núti aj mama, pretože to beriem "pre svoje zdravie", a konflikty nemám rada).

Každý deň som neurotická, všetko ma vytočí, a môžem povedať, že taká som rozhodne kedysi nebola každý deň. Toto na sebe zbadalo mnoho dievčat. Bolo pár prípadov, kedy dievča dostalo z HAK trombózu, alebo osleplo. Viem, že nám sa to nemusí stať, že sú to zriedkavé prípady, ale aj tak.

Pomôcka na pleť a vlasy? Vôbec. Ja som na sebe nejaké extra zmeny v tomto smere nespozorovala. A kto áno, hneď sa všetko vrátilo do predošlého stavu, tvár plná akné, vlasy začali padať. Brať HAK kvôli tomuto, je trochu nedomyslené. To by ich dievča muselo brať celý život.

A to kľúčové, na čo je tento spôsob ochrany určený - chrániť sa dá fakt aj inak. Stačí si dávať väčší pozor, a skutočne sa to dá. HAK mi je úplne nanič, a čo je dôležité - spôsobilo mi to totálnu nechuť. Takže narozdiel od toho, aby ma to chránilo, ma to vlastne odpudzuje. Sám priateľ chce, aby som to už konečne prestala brať.

V žiadnom prípade nedoporučujem mladým dievčatám! Starší organizmus sa s HAK možno vyrovnáva lepšie, ale panebože, predkladať to 15-ročným babám, to fakt nie. Veď sú ešte vo vývoji, či chcú alebo nie!

Takže jedinú výhodu vidím v tom, že mi to upravilo cyklus. Som ale velice zvedavá, či to tak aj ostane, keď ich vysadím. ;)

15 Bublinka Bublinka | E-mail | Web | 2. září 2014 v 18:42 | Reagovat

[14]: Ale, že tě to odrazuje, to je přece ta nejúčinější antikoncepce :-D Přesně to mám taky. Ale teď jsem (vůbec ne z žádných vznešených důvodů, ale z trucu) antikoncepci vysadila, tak jsem zvědavá co to udělá:-D

16 Rowena Rowena | 2. září 2014 v 18:47 | Reagovat

Inak v konečnom dôsledku sa môže stať neplodný dokonca chlap. Tým, že tieto hormóny vylučujeme a dostávajú sa do vodných zdrojov, je nebezpečné, že práve takú "hormónovú" vodu raz budeme piť. V istom článku sa spomínalo, že tieto hormóny je nemožné z vody odstrániť/vyčistiť. Na Slovensku to myslím nie je nijak rozšírené, ale niektorá česká rieka sa začína "prejavovať". Píšem to veľmi v kocke a v skratke, takže to asi nevyznie tak, akoby som chcela, ale za zmienku mi to stálo. :)

17 Rowena Rowena | 2. září 2014 v 18:48 | Reagovat

[15]: Tak to ďakujem pekne. :D :D Po tej humornej stránke ti to ale beriem. :D

18 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 2. září 2014 v 18:53 | Reagovat

[11]: V tom případě potěš koště..

19 Janča Janča | E-mail | Web | 2. září 2014 v 19:13 | Reagovat

Já antikoncepci beru, ale nějak se mi plaší hormony, takže ji nejspíš změním, ale prášky mi teda přijdou jako nejlepší možnost, když máte stálého partnera.

20 Dragell Dragell | Web | 2. září 2014 v 19:30 | Reagovat

[18]: Opravdu se mi nelíbí váš způsob komentování. První dotaz k článku je, kolik mi je let a po mé dlouhé odpovědi na druhý dotaz jen reakce "V tom případě potěš koště.."? Co nějaký přínosný komentář ke článku místo tohoto shazování mne? Doufám, že příště už se shledáme při normální přínosné diskuzi.

21 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 3. září 2014 v 10:27 | Reagovat

[20]: Dlouhá odpověď a přesto v ní nebyla odpověď na moji otázku.

Zarazilo mě, že jsi si plně vědomá, že píšeš pro dívky a přesto pustíš do světa takovýhle článek, který líčí antikoncepci jako kouzelnou pilulku na všechny neduhy. Antikoncepce není lék na kožní problémy a dokonce ani na intenzivní menstruaci. Propagovat ji tak a ještě před takovou cílovou skupinou mi přijde nezodpovědné.

Takhle nevyvážený článek jsem snad nečetla ani na krásná.cz nebo v časopisech jako Dívka and co.

Tak proto "potěš koště".

22 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 3. září 2014 v 10:31 | Reagovat

..a ještě doporučovat braní antikoncepce před patnáctkou...to potěš i lopatku

23 Dragell Dragell | Web | 3. září 2014 v 15:13 | Reagovat

[21]: Sama jsem kdysi musela na doporučení lékaře právě na silnou menstruaci začít antikoncepci brát. Dokonce před 15 rokem života, protože jsem opravdu nemohla fungovat. Zkoušeli jsme doma vše od bylinek, přes zábaly a jiné léky, ale i přesto 2-3 jsem se nehnula z postele a dojít si na záchod byl problém. Menstruaci jsem navíc měla 8-9, což bylo hrozně vyčerpávající. Vše, co jsem napsala, jsem napsala na základě své zkušenosti.

24 Dragell Dragell | Web | 3. září 2014 v 15:18 | Reagovat

[23]: Omlouvám se, jsem po noční nějaká utahaná a až teď jsem si všimla, že mi vlastně vypadlo dvakrát slovo "dny".

25 Hanyuu Hanyuu | Web | 3. září 2014 v 18:09 | Reagovat

Řešit akné braním antikoncepce je podle mého fakt hodně špatné. Vím, že to tak některé dělají, ale je to nesmysl. Zbytečně si zasírat organismus ještě něčím dalším, když už samo akné značí fakt, že tam není něco v pořádku. Když někdo na něco takového trpí, značí to vždycky to, že je problém uvnitř, často to může být i stravou nebo z podobného důvodu. Je sice dost těžké dopátrat se přesně toho, co to způsobuje a ještě horší se pak akné zbavit, protože to nějakou dobu trvá, je to holt běh na dlouhou trať a chápu, že někdo prostě chce mít tento problém z krku hned, tak se prostě láduje práškama. Jenže ono by to chtělo si uvědomit, že ten problém tam pořád někde je a mohlo by to časem být ještě horší.
Akné prostě často není problém kůže jako takové, ale problém organismu!

26 Marillee Marillee | E-mail | Web | 3. září 2014 v 20:58 | Reagovat

Na HAK slyším všude jen stížnosti, jenomže je to taky o gynekologovi a hlavně fungování těla. Mně předepsala doktorka hned napoprvé prášky, které mi padly. Ano, sice se mi zmenšilo libido (tak říkajíc chuť k milování), ale pokud máte člověka, na kterým vám záleží, tak se to po pár měsících zase spraví. A s trombózou *klepám* problémy nemám, ani další rizikový dědičnosti.
Jednou jsem dokonce pilulky vysadila, protože jsem měla pořád blbý nálady, ale necítila jsem na sobě žádnou změnu, tak jsem je zase začala vesele brát. Že je to svinstvo, slýchám neustále... Ale přimět tělo myslet si, že je těhotné (s čímž přichází i některé vedlejší účinky), mi nepříjde zas jako takový horor. Existují horší věci.

27 Malá Dáma Malá Dáma | Web | 10. října 2014 v 10:17 | Reagovat

Ja beriem HAK už tretí rok.. pri prvej som po čase bola výbušná, stále som sa znervozňovala..ale to bolo aj kvoli niečomu inému, nemohla za to len práve HAK.
Potom mi gynekolog zmenil HAK, ale v podstate som ešte nejaký horší problém nemala a snáď ani mať nebudem.
Mne vyhovuje kvoli tomu, že zabranuje otehotneniu, zlepší pleť a cyklus mám pravidelné presne na čas. Takže nemám dovod prestat ju užívať. Ak sa nedostavia žiadne problémy, čo dúfam, že nie, tak ju budem uzívat až kým nebudem chcieť dieťa.
Raz som po rozchode s bývalým prestala užívať HAK, asi mesiac som ju nebrala a pleť sa mi zhoršila, vytvárali sa mi akné, mala som mastnejšiu pleť. Tak toho sa znovu obávam, keď ju raz vysadím..ale tak možno keď budem staršia o pár rokov, tak ani tento problém sa nevyskytne.
Záleží to aj od toho, akú HAK užívame, niektorá nám može sadnúť a iná narobí neplechu.

28 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 10. října 2014 v 10:21 | Reagovat

Hormonální antikoncepce má dle mého spíš více negativ než pozitiv. Jak už v názvu připomíná, je hormonální, tudíž nějak působí na hormony. Takže v té pubertální zcela přirozené bouři hormonů tam provede něco nepěkného co si my holky poneseme do konce života. Já myslím, že kondom, který už si vyráběli staří Egypťané z ovčích střívek musí mít něco do sebe. A jestli se to pánům nelíbí ať se jdou bodnout!
Ona je to každého volba ale vyskytly se i případy, kdy hormonální antikoncepce zavinila i smrt uživatelek, takže to nepovažuji za zrovna bezpečné. To už radši snášet zvýšenou menstruaci než do sebe hnát další prášky, kterých budeme během života brát víc než dost.
A i když nejsem kožař ani gynekolog- to není jiné řešení než přes toto? Vždyť věda jde stále dopředu, ne?

29 Blanka Blanka | Web | 10. října 2014 v 10:30 | Reagovat

Hormonální antikoncepci jsem začala brát v 15 letech a to kvůli problémům při menstruaci. Co se tohoto týče - pomohla mi. Netuším, zda se to dá řešit i jiným způsobem, je to již několik let zpět.
Ačkoli ji sama užívám, myslím si, že nic moc dobrého to pro tělo asi nebude. Na druhou stranu - asi každý způsob ochrany má své pro a proti.
V každém případě přemýšlím, že bych se v budoucnosti poohlédla po jiném způsobu ochrany.

30 mechanickaokurka mechanickaokurka | E-mail | Web | 10. října 2014 v 11:17 | Reagovat

Nazdar holky! :D Mužský vetřelec vás prosí: neberte to! Dostává se to do vody a jsou potom díky tomu neplodný kapři a já mám kapra na másle rád. A taky bych chtěl mít jednou děti, což bude s tim hormonálním koktejlem, co plave v řece, asi trochu složitý...

31 Seina Seina | Web | 10. října 2014 v 11:32 | Reagovat

Já ji beru, menstruace je kratší, méně bolestivější, nemusím se ničeho bát.
Nikdy jsem žádný vedlejší účinky neměla, nekouřím, poruchu srážlivosti krve nemám, ani nikdo v rodině, takže by se u mě nic hroznýho vyskytnout nemělo. Samozřejmě ji nechci brát moc dlouho, ale momentálně nemám lepší možnost se ochránit.

32 Lillen Blake Lillen Blake | Web | 10. října 2014 v 12:04 | Reagovat

Hmm. Já sama antikoncepci nepoužívám, a NEVÍM, jestli kdy budu.
Že je jednou z nejspolehlivějších metod zabránění početí - o tom žádná.
Ale občas přemýšlím o tom, za jakou cenu.

Pár diskuzí s některými zdravotníky i nezdravotníky mě přinutilo přemýšlet, jestli je to věc neškodná.

Proč se v minulosti předepisovala JEN ženám, které už odrodily a další děti mít nechtěly?

Nevím, jestli je, nebo NENÍ zdraví škodlivá. Jedna skupina tvrdí, že je, druhá, že není. Otázkou ovšem zůstává, která z těch skupin má pravdu, když je z antikoncepce udělaný velmi, VELMI VÝHODNÝ BYZNYS.

To, že některé ženy ji užívat nemůžou (ucpávání krevních cév, zdrav. problémy, to je jasné...)

Já sama bych se asi do antikoncepce pouštěla jen velmi opatrně.

Když mám problém s akné, radši si vezmu vodičku, když s bolestivou menstruací, vezmu "růžovou pilulku štěstí".
Silná menstruace, to beru... ale zase je otázka, za jakou cenu...

33 Naštěstí těhotná Naštěstí těhotná | 10. října 2014 v 12:05 | Reagovat

Někdy bych Vám doporučila zajít mezi ženy, které se naopak o otěhotnění snaží. Ty, které začaly brát antikoncepci velmi brzy nebo ji braly třeba i jen pár let (každá jsme jiná), mívají často velké problémy, když se pak o miminko snaží. (Nemohou buď otěhotnět vůbec, nebo velmi záhy potratí.)
Já jsem HA nikdy nebrala. Když mi ji na gynekologii nabízeli, že je to nejlepší ochrana, s díky jsem ji odmítala. A snad i díky tomu jsem neměla žádné problémy s početím. Pokud kdy budete chtít mít děti, raději ji neberte, volte si pečlivě své sexuální partnery (vážně není třeba jich prostřídat kdo ví kolik) a používejte jako ochranu kondom, který sic není stoprocentní a mužům leckdy nevyhovuje (ale má-li vás dotyčný rád, co by pro vás neudělal, že), ale narozdíl od HA vás ochrání i před pohlavně přenosnými chorobami (sex není jen zábava, je to hlavně o odpovědnosti a tu je třeba mít, když s ním začínáte, HA je sice bezva pomůcka, ale může se Vám pak akorát vymstít).
Pokud víte, že nikdy dítě mít nechcete, nechte se raději rovnou sterilizovat a neoblbujte veřejnost reklamou na HA.

34 Naštěstí těhotná Naštěstí těhotná | 10. října 2014 v 12:11 | Reagovat

Osobně jsem raději pro to, aby se mladí lidé naučili přijímat důsledky svých činů, tedy včetně toho, že budou mít dítě a budou ho muset sami - nikoli s pomocí rodičů - uživit. A o tom by měly být podobné rádoby "vzdělávací" články, o odpovědnosti za své činy, o důsledcích svých činů, ne o dokonalých pomůckách, které Vás odpovědnosti za Váš způsob života částečně zbaví...

35 myší královna myší královna | 10. října 2014 v 12:32 | Reagovat

Beru to svinstvo pět let a nemohla bych bez něj žít. Bývala bych jej vysadila, ale když si vzpomenu na tu nepravidelnou, extrémně silnou a bolestivou menstruaci, tak mám strach. Ochranu s.e pes, stejně používám další metody. Jde čistě o tu menstruaci. Mám z ní fakt trauma, někde jsem četla, že to souvisí s čípkem - máma měla do porodu to samý. A rodit nehodlám.

Tím se dostávám k další věci, v konečném důsledku: ano, děcko se mi do plánů nehodí, ale kdybych mohla, zvolím jinou metodu. Zastávám ale názor: neměň nic, co ti slouží. Mám pravidelnou pseudomenstruaci odpovídající délky a intenzity a žádná statistika mě nevhodí zpět do bolesti a krve. Děsím se doby, až budu chtít děti. Začnu předem běhat, čistit se, brát homeopatika a hlavně budu doufat, že to zabere.

36 myší královna myší královna | 10. října 2014 v 12:33 | Reagovat

[34]: Ámen. Ale je to relativní, někdo za rys zodpovědnosti bere právě tu HA: jsem zodpovědná, nemůžu mít děti = chráním se.

37 myší královna myší královna | 10. října 2014 v 12:34 | Reagovat

[33]: To nejde, protože zákon. Navíc hromada žen později názor změní.

38 Simi Maple Simi Maple | Web | 10. října 2014 v 12:55 | Reagovat

No.. Je to hodně ošemetné téma, ale souhlasím s tím HA nebrat.Tenhle článek na mě působí jako "propagace HA, je to to nejlepší.."
Nikdy jsem ji nebrala z důvodu že jsem neměla partnera,když partner v 17cti byl, rozešli jsme se dřív než jsem vůbec o sexu s ním přemýšlela a tudíž i o ochraně :DD  Teď je mi pár měsíců po 18, partner není a takový problém řešit nemusím.. Ale jsem toho názoru že to brát nechci, a doufám, že můj budoucí partner to překousne a nebude po mě chtít abych si huntovala zdraví pro jeho neochotu vzít si jinou ochranu..A pokud to nepřekousne.. No, asi já nepřekousnu brát HA a odrovnat si celé tělo.Vyhýbám se totiž jakýmkoliv lékům pokud to není vyloženě nutné.A to i ten blbý paralen..Raději to přetrpím,přespím, než si vzít jednu "pilulku útěchy" a když si ji už vezmu prootže se to nedá vydržet,mám pěkné výčitky svědomí.
A všímám si, že poslední dobou si hodně holek uvědomuje, jaké svinstvo to je, a HA vysazují.. :)

39 Bonnie Galactic Bonnie Galactic | Web | 10. října 2014 v 13:05 | Reagovat

Ale na zápory si trošku pozapomněla, že?

HA jsem vysadila. Už jen proto, že na mě působil jeden z jejích vedlejších účinků a tím byla nechuť k sexu. Jojo je to paráda ty pilulky, radši přetrpím šílený bolesti, než to brát.

40 Lillen Blake Lillen Blake | Web | 10. října 2014 v 13:05 | Reagovat

[9]: Nevím, jestli bych měla odvahu "úplně nemenstruovat. Jako jasně, koho by to neotravovalo, ale... tohle mi připadá jako poměrně dost velký zásah do těla.
(A vzhledem k tomu, že ani nevíme, co za jedy jíme a dýcháme, bych se snažila své tělo co nejmíň huntovat na těchhle věcech.

41 queen6 queen6 | E-mail | Web | 10. října 2014 v 13:43 | Reagovat

Co takhle uvést i kolik různých druhů hormonální antikoncepce existuje a jak malé dávky hormonů v ní jsou oproti jejím starším verzím.
Většinou existují jen dva neobjektivní názory. Buď jí lidé považují za naprosté zlo pomíjející její kladné vlastnosti nebo naprosté dobro se samými klady. Objektivně vzato má hormonální antikoncepce více kladů, než záporů a častý protiargument, že způsobuje trombózu je poněkud zavádějící, jelikož její příčina je trochu jinde. Skutečným problémem je snad už dobře známá Leidenská mutace, způsobující vyšší srážlivost krve, proto by měla každá dívka či žena trvat na vyšetření srážlivosti krve.

42 Snílek Snílek | E-mail | Web | 10. října 2014 v 13:50 | Reagovat

Nemám ráda prášky, občas si beru akorát tak paralen na menstruační bolest protože kroutit se 4 hodiny šílenou bolestí na posteli, nebo raději nějak přežít těch cca 30 minut, než zabere... To raději prubnu ten paralen.
Bohužel jsem však musela začít brát HA, více méně proti své vůli. Musela, pokud nechci riskovat dítě. A to opravdu nechci. Jednat ho nechci ani do budoucna (i když to se změnit může) a jednak jsem na něj příliš mladá a časově vytížená.
Samozřejmě, že existuje kondom. Ale můj přítel, jak on, tak jeho kamarádi mají občas úplně imbecilní nápady, že by byli klidně schopní kondom propíchnout... To že to pak odnese hlavně holka, už je jim úplně jedno.
Raději bych volila jinou metodu než prášky, ale na to zase už bohužel nemám dostatečný finanční obnos.
Jinak bych neviděla žádné klady v těch pilulách. Menstruaci mám úplně stejnou (pozn. pro autorku 6-7 dní a do čtvrtého dne poměrně silnou) a pleť se mi mi vůbec nezlepšila. Naopak, od druhého platíčka (beru ji teprve druhý měsíc) na sobě pozoruju zvýšenou náladovost, protivnost, ztrátu své obvyklé veselosti, pobolívají mě prsa i delší dobu než jen v rámci PMS a též ztráta libida. Jen těžko říct, zda za to může přímo HA, nebo to podzimním počasím :-)

43 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 10. října 2014 v 14:30 | Reagovat

Když tu tak čtu všecky ty komentáře, začínám být ráda za celkem bezproblémovou pleť, měsíčky, které se dají přežít, a absenci sexuálního života. Jupí, nemusím řešit, jestli jsou pilule zlo nebo ne!
("Jó, všichni mi záviďte!"
"Co? To, že s tebou nikdo nic mít nechce?"
"Já s nikým taky ne, ale... tohle bylo krutý!" *jde brečet do kouta*)

44 Inalyn Inalyn | E-mail | Web | 10. října 2014 v 14:37 | Reagovat

Podľa mňa je to zlo. Určite by som to svojmu telu nikdy nespravila. Chrániť sa dá aj inak, napríklad počítať neplodné dni a používať kondómy. Čo sa týka upravenia cyklu, existujú na to bylinky. A v mladom veku sa to väčšinou upraví časom aj samo, HA to všetko len neskôr skomplikuje. A je dosť veľa prípadov, v ktorých neskôr žena nemôže otehotnieť. Prípadne vďaka hormónom sa začne meniť na divného mutanta, v podobe nechceného ochlpenia a rôznych iných "darčekov". Takže u mňa platí rozhodné NIE.

45 Arvari Arvari | E-mail | Web | 10. října 2014 v 14:41 | Reagovat

[42]: Nic proti tobě, ale takovýho chlapa bych vesele kopla do prdele a ani by mě nenapadlo mu lízt do postele, natožpak do sebe kvůli němu ještě cpát nějaký hormony...

46 Will-R Will-R | Web | 10. října 2014 v 15:01 | Reagovat

neberem ani nikdy som nebrala, je to husn a svinstvo celá antikoncepcia, povedzme na rovinu, chalani to majú vyriešené oveľa lepšie...
ja vlastne teraz nemám potrebu brať ani som nikdy nemala ale aj keby že príde čas že ju potrebujem tak nie, určite nie

47 queen6 queen6 | E-mail | Web | 10. října 2014 v 15:02 | Reagovat

[45]:Jestli to měla být reakce na můj komentář 41 tak jste se zřejmě překlikla. Nicméně váš komentář postrádá jakékoliv argumenty, tudíž je naprosto mimo mísu.

48 Lúthien Lúthien | Web | 10. října 2014 v 15:05 | Reagovat

Čekala jsem článek, který opravdu bude psát o výhodách antikoncepce. Dostalo se mi kratičkého článku s pár informacemi, které si můžu najít kdekoliv na netu. Proč to bylo vybráno jako článek na titulku je mi záhadou...Já antikoncepci neberu, nechci ještě víc chemie do těla, než je nutné.

49 Andy Andy | E-mail | Web | 10. října 2014 v 15:32 | Reagovat

smutný je, že těch PRO je tak málo, kdežto PROTI, to je až nevíra...

[48]: tak tak -.-

50 Snílek Snílek | E-mail | Web | 10. října 2014 v 15:48 | Reagovat

[47]: Myslím, že se nepřeklikla, protože to vypadá jako reakce na můj komentář. Ostatně ani nevidím, důvod proč by nutně musela reagovat na ten tvůj.

[45]: A znáš ho, že si můžeš dovolit to takhle říct? On je jinak v pohodě, má mě rád a podle toho se i chová. Jen má občas idiotské nápady. A třeba na tohle už u něj pracuju a ví, že když bych něco podobného zjistila, že udělal, tak to pro něj bude hodně špatný. Samozřejmě, že by nepropíchnul svůj, děti by chtěl až tak za deset let a když by se stala nehoda, tak by před zodpovědností neutekl. Ale jeho kamarády opravdu neovlivním. A být zase za nějakou fúrií, která by ho nutila, ať si najde jiné, nechci. Pak by mohl říct to samé, co ty. Co s holkou, která mě nutí změnit mé kamarády?

51 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 10. října 2014 v 15:49 | Reagovat

[22]: Plně souhlasím s Bloud. Well Bloud.
Článek o antikoncepci napsaný jen kladného úhlu pohledu a ještě vybraný na "titulku" blogu může nadělat spoustu paseky. Ti, kdo sem články vybírají, by se měli zamyslet. Upozornění, že o negativech antikoncepce napíšeš příště na tom vůbec nic nezmění. Všimla sis vůbec, jak málo komentářů má kladný ohlas na antikoncepci?

52 baywatchnights baywatchnights | E-mail | Web | 10. října 2014 v 15:58 | Reagovat

Nejsem žena (takže bych se ani vyjadřovat neměl? :-) ), ale pojem "raději nemít menstruaci" mi přijde šílený. Co si pamatuju z hodin biologie, tak snad je to o tom, že ve vaječníku ženy jsou od jejího mládí zralá vajíčka, která se postupně uvolňují. Když žena nemá menstruaci, tak ani předtím nemá ovulaci (tzn. vajíčko se neuvolní do dělohy)? Tzn. vajíčka zůstávají ve vaječnících napořád?

Z mého pohledu šílené.
Nikdy bych do tohoto svoji parnterku nenutil.
Sám se snažím vyhýbat se lékům, jak to jen jde (např. když jsem s nohou v sádře míval bolesti a měl jsem denně jíst několik Ibalginů, tak jsem to většinou nedodržoval, protože jsem nechtěl cpát do svého těla chemii), tak by bylo pokrytecké chtít to samé po ženě.

Jasně, asi nejspolehlivější ochrana, ale za jakou cenu.
Když už s dívkou/ženou dojdu do stavu takového citového sblížení, že spolu chceme mít klasický pohlavní styk, tak snad to je i o tom, že případné otěhotnění by pro nás nebylo ničím, z čeho by se zhroutil svět, ne?

(A pokud bych chtěl mít pohlavní styk s dívkou/ženou, ke které toho tolik necítím - tzn. mj. bych s ní nechtěl mít děti - tak stejně použiji kondom, protože ten chrání i před "něčím víc" než před čím chrání hormonální antikoncepce.)

53 Luna95 Luna95 | Web | 10. října 2014 v 16:28 | Reagovat

Já beru antikoncepci od 17 a taky mi to pomohlo s několika věcma najednou a beru to už skoro 2 roky. Neříkám, že to není svinstvo, ale brát to taky nepřestanu alespoň prozatím. Mám stálýho přítele a oba oceňujeme HA, protože se ničeho bát nemusíme. Znám holky, co pak museli kvůli prasklýmu kondomu brát takovou tu tabletku první pomoci a ještě půl roku pak měly problémy s nepravidelnou menstruací (a že se jim to nestalo jen jednou...). Samozřejmě doporučuju každé, která HA už bere,pokud někdo HA bere, aby si zašla na Hematologii na vyšetření srážlivosti a pod., může vám to zachránit život. Mně nic nenašli, žádný problémy zatím nemám, ještě alespoň tak 2-3 roky to budu brát :D
PS: ha! a teď si mě třeba ukamenujte :P

54 Hannie Hannie | E-mail | Web | 10. října 2014 v 16:28 | Reagovat

Nedávno jsem o tomhle přemýšlela. Chtěla jsem v budoucnosti brát tyhle "prášky", ale když jsem četla, co vše mohou způsobit, zhrozila jsem se. Chápu, že každý lék má nějaké vedlejší účinky, ale tenhle poznatek mě donutil přemýšlet, zda je opravdu dobré cpát se dobrovolně hormony.

55 Lauralex Lauralex | Web | 10. října 2014 v 17:02 | Reagovat

Neznám žádný jiný důvod, který může antikoncepce vyřešit, protože neznám ŽÁDNÝ důvod. Sama ji neberu ani jsem nikdy nebrala (a ani o tom nepřemýšlím, už jen proto, že ji nepotřebuju no, že, haha), ale co vím, všichni si na ní spíš stěžují. A cpát do sebe další prášky jenom proto, aby se mi zlepšila pleť (což se stejně nezlepší), nebo aby mi nebylo při menstruaci tak blbě, to to radši vydržim.

Upřímně, i když o tom vim houby (a je mi jasný, že za tenhle komentář schytám asi pár blbejch keců), nějak mi to neřeklo, jak a v čem by mi antikoncepce mohla pomoci.

56 Neriah Neriah | E-mail | Web | 10. října 2014 v 17:59 | Reagovat

Antikoncepci jsem nikdy nebrala a brát nechci. Fascinuje mě, kolik holek hned v patnácti si ji nechá předepsat, přestože přítele třeba ani nemají. Tam to totiž ještě tak nějak chápu, protože je to pro spoustu lidí nejpohodlnější způsob ochrany proti otěhotnění, i když pro mě nepřípustný, ale na akné? Ze zkušenosti spousty holek jsem vypozorovala, že ten problém s akné totiž vůbec neřeší, jen ho potlačuje. Takže když ji pak třeba v pětadvaceti vysadí, vše se jim opět vrátí v plné parádě. Asi existují i případy, kde to tak není, ale já bych to určitě neriskovala. Nehledě na fakt, že slečny si ji nechávají předepisovat často kvůli pár pupínkům, a ne kvůli nějakým výrazným problémům, tam fakt nechápu, že jim to rodiče ještě platí a podporují je v tom.
Článek mi bohužel příliš přínosný nepřipadá, nelíbí se mi ta propaganda bez upozornění i na negativa. Sice píšeš, že se o nich chceš zmínit příště, ale řekla bych, že tady se víc hodí vše sepsat do jednoho článku - ten, kdo si tohle přečte a nadchne ho to, už negativa zřejmě dohledávat nebude. Zvlášť pro mladé dívky je dle mého vážně nevhodná, dospělé a zodpovědné ženy ať se rozhodnou dle svého, ale čerstvě patnáctiletá slečna s pár pupínkama, která se právě dozvěděla o novém zázraku, který jí na ně pomůže, většinou nad následky přemýšlet nebude.

[52]: Kéž tvůj postoj k věci má víc mužů.

57 Marie. Marie. | Web | 10. října 2014 v 18:35 | Reagovat

Užívám antikoncepci půl roku, našla jsem si přítele a vypadalo to na vážný vztah (díky bohu, že to skončilo) a tak jsem teda antikoncepci začala užívat. Jenže než jsem ji začala brát, myslela jsem si, že jsem těhotná, protože se mi to o dost zpozdilo, ale nakonec všechno bylo ok. Trochu jsem se bála, že se mi zhorší akné, že ztloustnu atd., ale naštěstí je všechno v pořádku. Pupínky se mi už téměř nedělají a když už, tak jen kvůli tomu, že si věčně obličej drápu a jakýkoliv náznak pupínku se snažím zlikvidovat. :D A bože, ta úleva od těch šílených křečí, to je nenahraditelný pocit. A jinak změny na těle žádné. :)
Ale má to své ale, jelikož jsem několik týdnů před začátkem braní antikoncepce měla začít brát Letrox na štítnou žlázu a nějak jsem proti práškům, takže jsem silně odporovala, ale za antikoncepci jsem ráda.
Neřeším, co bude v budoucnosti nebo jaké hnusy do sebe cpu, kdybych to nedělala, podepíše se na mém zdraví něco jiného... :)

58 baywatchnights baywatchnights | E-mail | Web | 10. října 2014 v 18:42 | Reagovat

Ještě mě tak napadlo k tomu argumentu o příznivém vlivu antikoncepce na akné: jakou logiku by to dávalo v případě kluků?

Těm by také doktoři předepsali "ženské hormony" za účelem zmírnění akné? Není to nesmysl?

(Nějak logicky předpokládám, že příčina vzniku akné je stejná jak u holek, tak i u kluků.)

59 feministicgirl feministicgirl | Web | 10. října 2014 v 19:40 | Reagovat

Začala jsem brát antikoncepci v září. Chci jí kvůli mentruačním bolestem (a kdyby mi zkrátila mejch 7 dní menstruace, taky by mi to vůbec nevadilo). Doktorka mi dala na vyzkoušení Lunafem. A teď z něho mam menstruaci (no, už spíš jenom takový špinění, ale stejně) už patnáctej den. Nejspíš si od doktorky necham napsat další balení, ale jestli to bude pokračovat stejně, tak budu muset zkusit jiný prášky.

60 l-morgenstern l-morgenstern | 10. října 2014 v 19:46 | Reagovat

Antikoncepci říkám ne. Před několika lety jsem ji brala kvůli hormonálním poruchám a přibrala jsem 10 kilo, menstruace se mi úplně rozházela a vyrazilo mi akné na čele, kde jsem ho předtím neměla (a to mám horší akné nějakých 8 let).

61 Snílek Snílek | E-mail | Web | 10. října 2014 v 19:48 | Reagovat

[52]: no, vlastně to tak úplně není :) bohužel si nepamatuju, jak přesně nám to učitelka říkala, protože si pamatuju jen to, že odstřihnout vaječníky nepomůže - trpěla jsem tou dobou několik měsíců šílenými bolestmi a taky jsme viděly dvakrát porod -> takže jsem si říkala, že děti mít nikdy nechci a v závislosti na kruté bolesti, že bych se raději nechala sterilizovat, než tohle podstupovat po celý život.
Ale to že holky krvácí souvisí s "odlupováním" děložní sliznice, kdy se ta stará nahradí novou. Vajíčko většinou odejde z těla ještě předtím, než přijde menstruace. Dalo by se říct, že tak úplně na menstruaci nemá je cestování vliv.
Než někdo začne křičet, co to plácám za nesmysl. Nevím, jak přesně to funguje, ale předpokládám, že když je to učitelka zdravotní školy a chodí do nemocnice, tak si něco takového nevycucá z paty, jen aby zněla zajímavě.

Ale palec nahoru za takový názor :-)
Jelikož nejsem schopná odhadnou kolik ti je, ale i když dojdeš k tomu žít-spolu-šťastně-až-do-smrti, někdy opravdu může být dítě překážkou. Ano, sice to není nic, z čeho by se zhroutil svět, avšak situace někdy nedovoluje starat se o dítě, zvláště když jsi mladších let (nemyslím nezralé 17leté dětičky) :-)

62 baywatchnights baywatchnights | E-mail | Web | 10. října 2014 v 21:19 | Reagovat

[61]: Tak samozřejmě - mít děti znamená určité sebeobětování. Ale nebýt tohoto sebeobětování, tak bychom vymřeli, že.

Například jak mnoho žen tvrdí, že nejprve chtějí "honit kariéru" a až pak mít děti (= a až to nastane, tak stejně budou muset "přerušit kariéru"), tak logičtější mi přijde opak - mít děti naopak dříve a až trochu odrostou, dá se "honit kariéra".

Ať tak či tak: existují i jiné druhy antikoncepce než cpát do sebe hormony, tzn. proti tomuto se dá "jistit" i jiným způsobem.

63 sarush ef sarush ef | Web | 10. října 2014 v 21:26 | Reagovat

Jistěže je to hnus, ale jinou možnost nevidím.

64 Gwendolyn Gwendolyn | Web | 10. října 2014 v 22:16 | Reagovat

Antikoncepci užívám už asi tři roky a jsem s ní naprosto spokojená. Místo čtyř dnů velkých bolestí mám jen jeden, který zaženu nějakým práškem nebo popř. vydržím. Menstruace se mi zkrátila na čtyři dny a vždy vím, kdy znovu přijde. Navíc si ji mohu posouvat, když potřebuju.

Všichni (nebo alespoň většina komentářů, které jsem četla) tady píšou, že to je hrozné svinstvo a že to nedoporučují. Chtěla jsem se zeptat, proč si to myslíte? Nečekala jsem, že bude tak velký negativní ohlas na "pilulky"...

65 queen6 queen6 | E-mail | Web | 10. října 2014 v 23:00 | Reagovat

[64]: Je to naprosto jednoduché a souvisí to s tím, že většina lidí chová jako stádo ovcí, které pasivně konzumují vše, co se jim předhodí, aniž by měly sebemenší snahu používat vlastní mozek. Takže mají hlavu jen na to, aby jim nepršelo do krku.
Většině lidí stačí, že něco řekla nějaká známá osobnost, pomatená militantní feministka nebo jiné podobné individuum, a tak to přeci musí být pravda.   A to se v dnešní době děje naprosto běžně. Svět ale není černobílý a každá mince má dvě strany, jenže lidé mají snahu všechno zjednodušovat a vybírat si jen taková fakta, která se jim hodí do krámu a ty které jsou proti, neberou vůbec v potaz a dělají jako by vůbec neexistovala. Lidská hloupost je opravdu nekonečná...

66 Nikky Nikky | E-mail | Web | 11. října 2014 v 9:46 | Reagovat

Ja beriem hormonálnu antikoncepciu 8 rokov. Stále jeden a ten istý druh. Viem, že nemusí každému sadnúť. Moja najlepšia kamarátka vôbec nemôže HA užívať. Ja s ňou nemám žiadny problém. Zmizlo mi akné, mám konečne pravidelný menzes, ktorý vždy dostanem v rovnaký deň a presne viem aj kedy mi skončí. Nevravím, že to nie je svinstvo. Každý liek je, ale ja nemôžem proti HA povedať ani slovo. Každý človek je iný a inak reaguje na lieky, aj na ten istý liek. Treba si to uvedomiť. HA existuje mnoho druhov práve preto, aby  sa našla tá najvhodnejšia pre tú danú pacientku.
Viem, že niekto má zlé skúsenosti, niekto je od prírody proti liekom (na prekvapenie aj ja som, ale pri mojej menšturácii ten stres každý mesiac proste neprichádzal do úvahy - to mi už hrozila pomaly psychiatria). Myslím, že pre mladé neskúsené dievčatá je jednoduchšie si nastaviť budík a zapiť nejakú tabletku, než sa trápiť s kondómom, ktorý sa môže jemnučko natrhnúť raz-dva a zistíte to až keď ho naplníte vodou po styku (čo sa odporúča, ale ruku na srdce, kto to už kedy urobil). Nie som zástanca ani jednej strany, ale treba život brať vážne a hlavne zodpovedne. Myslím, že každý človek má v okolí nejaké to "nechcené, neočakávané, neplánované" bábätko. Doba nie je ako v dobe "našich" rodičov (mám 28), keď sa o 90% istôt postaral štát (práca, škôlka, bývanie).
Sorry, že som sa rozpísala :-(

67 golden-snitch golden-snitch | Web | 11. října 2014 v 10:21 | Reagovat

Největší kravina je brát antikoncepci na akné. Já jsem jí v 15 začala brát právě kvůli akné, nikdo mi to nevysvětlil a teď ve 20, se mi to po vysazení vrátilo a v mnohem většim měřítku. Na bolesti mi pomáhá ten den prostě odpočívat, teplo na břicho, zázvorový čaj.
Moje máma měla zánět žil, já děsivý nálady. Teď jsem si navíc přečetla nějakej článek o tom, jak antikoncepce funguje a jen jsem se utvrdila v tom ji už nebrat.

68 Tabitha ren Moore Tabitha ren Moore | Web | 11. října 2014 v 11:36 | Reagovat

Antikoncepci neužívám, nikdy jsem neužívala a ani to nemám v úmyslu. Je to hormonální hnus, co ženské tělo jen zasviní. Nehledě na to, že hodně holek to dneska bere pomalu jen tak, aby mohly říct, že ji berou, zobou to jako lentilky na pleť a podobný blbosti, co by se vyřešily časem sami. Ale když je pro někoho lepší rvát do sebe od patnácti chemii, tak prosím. Ale vidím u kamarádek a známých, co ji po letech vysadily, jak se s tím jejich tělo pere. Kamarádka má i tři roky po vysazení pořád problémy, na tom je aspoń vidět, jakej je to hnus. Roky funguju jen na kondomech, stejně jako spousta lidí kolem mě a nikdo nemá ani nemoce, ani nechová, proto nevidím jediný důvod, proč se cpát tímhle svinstvem.

69 Dominique55 Dominique55 | E-mail | Web | 11. října 2014 v 11:54 | Reagovat

HA teda fakt ne...už dávno se ví jak velký svinstvo to je, takže tolik kolik ty si našla pro bych já našla proti...a možná i víc.

70 Takara Takara | Web | 11. října 2014 v 12:47 | Reagovat

HA jsem brala (když to sečtu dohromady, tak asi 3 roky), jen když jsem měla přítele, se kterým jsme neplánovali budoucnost, svatbu a tak (to když jste na střední většinou neplánujete), jinak ne...Během užívání antikoncepce jsem přibrala, ale zase se mi upravil cyklus...Při snažení se o miminko jsem právě nepravidelný cyklus po vysazené HA moc neocenila, když se nepravidelná MS vrátila, protože bylo nemožné vypočítat tzv. "plodné dny" a ovulaci...

HA není neškodný prášek, má nežádoucí účinky, ALE to nejzásadnější plus je, že nemáme tolik mladistvých matek, kolik by jich mohlo být...ano jsou, protože některé HA berou jako antiperle, jiné se nechrání vůbec...to už je jiná...ano máme bariérovou antikoncepci: kondomy, pesary, gely, nitroděložní tělíska apod...je to každého věc, co si zvolí a co mu vyhovuje...hlavně, že něco...protože není nic horšího, než když děti mají děti...

71 K. K. | E-mail | Web | 11. října 2014 v 17:42 | Reagovat

[42]: Tak mít takového přítele je fakt radost. :DDD

72 Karol Karol | 11. října 2014 v 17:52 | Reagovat

Chyba. Pohlavní styk je dovolen nově od 14, jen se o tom nemluví. Ne, nedělám si legraci. Ale jinak se článkem souhlasím. Sama antikoncepci (ještě) nepoužívám, ale až ji budu potřebovat, používat ji budu.

73 Bonnie Galactic Bonnie Galactic | Web | 11. října 2014 v 20:01 | Reagovat

[42]: Zkus spermicidní gel. Účinost stejná jako kondom (co se týče antikoncepce, samozřejmě ne jako ochrany proti nemocem) a nemusíš do sebe rvát tabletky.

BTW: Takovýho vola bych poslala do prdele. i s jeho kamarádama.

74 hogreta hogreta | E-mail | Web | 11. října 2014 v 23:32 | Reagovat

Tak já taky přihodím svůj názor.
Hormonální antikoncepci beru. Mám dlouholetého přítele, jsme oba mladí a neodkážu si představit, že bychom používali jen kondom - zaprvé proto, že to by se teda sakra prodražilo, zadruhé proto, že to není dvakrát spolehlivé. S HA jsem spokojená. Už netrpím bolestmi, menstruaci nemám tak šíleně nepravidelnou.

Mám dvě sestry. Jedna brala HA od patnácti (a vzhledem k tomu, že je starší, tak brala jednu z těch prvních - hodně vysokohormonálních). S prvním dítětem (asi po deseti letech braní HA) otěhotněla do půl roku. S druhým si řekla "teď bych chtěla druhé dítě" a otěhotněla do měsíce. Při druhém těhotenstí se jí zjistila rakovina děložního čípku. Paradoxně ji HA držela léta na uzdě, ale když ji kvůli těhotenství vysadila, propukla. Nicméně druhé dítě nakonec donosila a hned po porodu šla na operaci o čípek přišla. Všichni ji tehdy říkali, že kdyby nebrala HA, pravděpodobně by nedonosila ani to první dítě. Co tím chci říct? Že svět není černobílý.

Druhá sestra kvůli zdravotním problémům nemohla HA brát. Má dvě děti, ani jedno nebylo plánované. Naštěstí měla partnera, který byl starší a postavil se za ní. Kdyby však v té době byla se stejně starým partnerem, pravděpodobně by šla na potrat. Co je větší zásah do těla mladé dívky, HA nebo potrat? Co je větší zlo? Já myslím, že takhle jasně se to nedá říct.

Nic není černobílé. Jen mi přijde, že lidé se v poslední době chovají jako absolutní ovce, kor když si přečtu třeba komentáře pod tímto článkem. Na HA se často schazují i problémy, které s ní vlastně ani souviset nemohou - například to, že je po nich holka náladová, výbušná, nestálá - to je prostě blbost. To ví každý, kdo trochu ví, jak HA pilulky fungují - pokud se bere opravdu pravidelně, tak potlačí tvorbu přirozených hormonů a sama tělu dodává v pravidelných dávkách syntetické hormony každý den ve stejnou dobu. Ale právě proto, že hladina těchto hormonů je stálá, tak by po HA holky měly být naopak vyrovnané! Pokud jsou náladové, tak buď HA berou blbě a nebo jsou náladové kvůli úplně něčemu jinému. HA hladinu hormonů v těle vyrovnává.

Přijde mi, že HA funguje jako taková výmluva na všechno. Jsi náladová? Může za to HA! Jsi apatická? Může za to HA! Máš závratě? Může za to HA! Připrala jsi? Může za to HA! Zhubla jsi? Může za to HA! Nemáš chuť na sex? Může za to HA! Máš moc chuť na sex? Může za to HA!

Sami vidíte, že to je pitomost. HA lidé často přisuzují věci, které se ji vůbec netýkají, místo aby se první zamysleli nad tím, jestli to nemůže mít souvislost i s něčím jiným (a často jen s obyčejným dospíváním). Čímž nechci říct, že HA nic neovlivňuje, ale jen to, že to lidé často přehánějí a snaží se na ni schodit úplně všechno. Ale jak říkám, nic není černobílé.

75 Cleo Cleo | Web | 12. října 2014 v 8:34 | Reagovat

Hormonální antikoncepci bych nikdy nebrala. A když říkám nikdy, myslím opravdu nikdy. Je to podle mě to největší zlo, které člověk může svému tělu udělat. Máme nějakou přirozenou hladinu hormonů - ano, někdo má špatnou pleť a někoho hodně bolí mentruace a je dlouhá, jako u mě, ale já se s tím raději smířím, než abych a) ztloustla/zhubla, b) jednou třeba nemohla mít děti, c) změnil se mi tělesný pach a i když to zní vážně hodně nekultivovaně, podle mě je to taky důležité. Takováhle chemie prostě do lidského života nepatří, nebo spíše by neměla patřit. Nehledě na to, co hormony prováději v odpadních vodách. (A teď zním jako moje učitelka biologie...) Jsou lepší antikoncepční metody, i když třeba ne tak spolehlivé. Pak si holka musí lépe vybírat, s kým bude trávit noc.

76 Daisy Daisy | Web | 12. října 2014 v 10:47 | Reagovat

Hahah.. Opravdu už v životě neudělám takovou chybu jako brát antinu. Brala jsem jí 2 roky, pak kvůli operaci půl roku ne a pak zase 3 měsíce, ale nakonec jsem si vybrala život bez neustálého pocitu jako by mi něco chybělo, protože antikoncepce jsou hormony a ty můžou mít na citilivější osoby nepříjemné tlumící účinky jako například u mě. Na nic jsem se netěšila, byla jsem bez nálady a hle po vynechání menstruace se mi během měsíce vrátil zase elán do života. Samozřejmě jsem netušila čím to je, ale byla jsem šťastná a neřešila to. Pak jsem se k antině zase vrátila a chmurná nálada byla zpět.
Četla jsem o tom i pár článků a opravdu to tak může být. S menstruačními bolestmi mi nepomohla, akné mi také nezmizelo, kila mi nepřibila a to bylo asi tak jediné, co mohu brát jako "pozitivní", ale jsem kost a kůže, takže jsem doufala alespoň v to a také, že se mi zvětší poprsí. Raději si budu dávat pozor jinými způsoby, stejně, když jsem brala antinu jsem používala i prezervativ :)

77 queen6 queen6 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 11:43 | Reagovat

[75]: Panečku, to je ale zajímavá logika. Kdyby tak přemýšleli všichni, můžeme se vrátit na stromy. Hormonální antikoncepce je oproti jiným daleko agresivnějším léčivům v podstatě bezpečná a bez nějakých vážnějších vedlejších účinků, takže o nějakém zlu nemůže být řeč.

78 bludickka bludickka | E-mail | Web | 12. října 2014 v 12:52 | Reagovat

Souhlasím s tím, že v článku by měly být uvedeny i negativa, ne každý si ten druhý článek o nevýhodách přečte. Vše má své pro a proti a každý má nebo nemá své vlastní zkušenosti. Já jsem v současné době na straně proti pilulkám. Začala jsem je brát v 19ti. Trochu jsem přibrala - asi čtyři kila, pleť se mi rozhodně nezlepšíla. Výhodou bylo, že se mi menstruace zkrátila na pět dní a nebolela. Po třech letech braní ale začaly problémy. Pořád mě bolela hlava a doktor mi tvrdil, že to musí být z antikoncepce. Přišlo mi to jako blbost, ale změnila jsem značku. Bolest hlavy přestala a začlo menstruační špinění uprostřed cyklu. Už jsem z toho byla dost vyřízená a až pak mě gynekoložka teprve odeslala na testy na genetické mutace. (prý jsou drahé a běžně se na ně neposílá - ani neznám holku co bere HA a byla na nich). Zjistili mi mutaci v genu pro protrombin a MTHFR. Gynekoložka řekla, že antikoncepci mi klidně dál předepšíe, ale že to není vhodné. Tak jsem ji vysadila. Teď mám jiného gynekologa a ten mi řekl, že antikoncepci by mi napsal jen na doporučení hematologa. Ale já už ji brát nechci. Jinak mutace jsou sice dědičné, ale že jsem jí zdědila po matce se zjistilo až poté. Ségra i máma šly na testy, až když se to zjistilo u mě. Do té doby to vůbec nevěděly.

79 bludickka bludickka | E-mail | Web | 12. října 2014 v 12:55 | Reagovat

Mimochodem po vysazení antikoncpece a ustálení menstruace se mi opět prodloužila na sedm dní a bolesti se vrátily.

80 queen6 queen6 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 13:16 | Reagovat

[78]: Genetické mutace jsou právě důvodem, proč by měla každá dívka či žena při diskuzi se svým gynekologem o možném předepsání hormonální antikoncepce důrazně trvat na příslušných testech, aby se už předem vyloučila možnost pozdějších zdravotních komplikací.
Myslím, že byste měla být ráda, že jste ty pilulky užívala, bez nich byste o té své dědičné mutaci možná nevěděla dodnes...

81 Ilona Ilona | 12. října 2014 v 14:39 | Reagovat

[74]:Nechci nic říkat, ale víš že je docela dost pravděpodobné, že tvoje sestra dostala rakovinu děložního čípku právě z té HA??Nevím jestli jsi někdy vůbec pořádně študovala ten příbalovej letáček co k ní dávají, ale všechno to tam máš vypsany černý na bílým...kort s tou náladovostí, přibíráním a podobně, co ty tak neguješ...Jde o to, že když jsi z HA náladová, tak hlavně proto, že my máme své přirozené vylučování hormonů a tudíž když se nám tento proces naruší muže to nadělat paseku nejen v náladách, ale i ve spoustě jiných věcech...Ty hormony jsou syntetického původu což znamená, že jsou uměle vytvořeny. Tělo samo ví co dělá, proč to dělá a jak to vše má fungovat. Tohle ti o ní řekne a bez obalu vysvětlí klidně i doktorka;)Možná by se chtělo zamyslet více nad tím, zda nejsem na straně HA jen proto, že jí já sama užívám, že můj partner striktně odmítá sex s pláštěnkou nebo proto, jestli nejsem jen moc pohodlná a líná se o to starat, hlídat si to a obdobně...

82 Ilona Ilona | 12. října 2014 v 14:42 | Reagovat

[74]:Jo a ještě jsem zapomněla dodat, že HA je rozhodně dražší než prezervativ. To už mám sama osobně ozkoušeno, spočítáno a propočítáno a to i kdyby jste se měli milovat každý den, či několikrát za den...;)

83 Ilona Ilona | 12. října 2014 v 14:47 | Reagovat

[35]:Tak proč se neohlídneš radši po nějakých bylinkách či přírodních doplňcích stravy? Ja jsem to tak udělala a mám konečně klid a nemusím tak do sebe zbytečně cpát žádné svinstvo. Věci se dají lehce nahradit, pokud člověk chce, hledá způsoby, návody a důvody, než když se akorát neustále na něco vymlouvá. Navíc nehledě na to, že to že máš nepravidelnou menstruaci pokud ovšem nejsi v pubertě může značit nějaký jiný mnohem hlubší zdravotní problém...

84 Ilona Ilona | 12. října 2014 v 14:53 | Reagovat

[11]:Byla jsem na potratu, nemám žádné problémy a doktor mi taktéž potvrdil, že je to holý nesmysl. Je to jako kdyby si řekla, že porod je pro ženu(po fyziocké stránce) jednoduše špatný. Zatímco když jsem brala HA problémů jsem měla habaděj a když jsem jí přestala brát, tak jako kdyby zázrakem odešly.

85 queen6 queen6 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 15:05 | Reagovat

[81]: Vážně mě udivuje kolik amatérských "dokotorů" se tu objevuje, ta rakovina děložního čípku z antikoncepce je jen čirá spekulace, nejčastěji ji způsobuje Lidský papilomavirus proti kterému se očkuje zatím jen pár let, a který se většinou nijak neprojevuje a většina lidí tudíž neví, že jím nakazila
To že jsou v hormonální antikoncepci syntetické hormony je tvrzení při nejmenším zavádějící, jelikož se už vyrábějí i pilulky bez syntetických hormonů.

86 Elwin Elwin | E-mail | Web | 12. října 2014 v 15:18 | Reagovat

[65]: hej! Ale to, že někdo bere HA přece neznamená, že ji bere PROTO, že ji bere i Darinka (či jiná "hvězda") a že ten člověk, dobře, že ta slečna NEZNÁ rizika. Kdes přišla na tohle? Copak vážně každá holka, která bere HA, tak má vymytej mozek a neví, že to má i negativa? Vážně?

87 queen6 queen6 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 15:24 | Reagovat

[86]: Za prvé nejsem žena a za druhé jste si ten komentář zřejmě špatně přečetla a už vůbec jste nečetla komentář na který jsem reagoval anebo máte potíže s porozuměním psanému textu.

88 queen6 queen6 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 15:28 | Reagovat

[86]: A předtím, než začnete někoho osočovat, byste si měla přečíst všechny jeho předchozí komentáře a až pak vyvozovat nějaký závěr.

89 hogreta hogreta | E-mail | Web | 12. října 2014 v 16:18 | Reagovat

[82]: Já jsem se tu nepřišla hádat. Rakovinu děložního čípku způsobuje papilomavirus, HA teda rozhodně ne:-D. Ach můj bože. Ty jsi kdo, doktor amatér? Promiň, ale to co jsem napsala, sestře řeklo několik odborníků, kteří, předpokládám, tomu rozumí více, než ty.

K ceně kondomů - to si opravdu raději přepočítej, protože pokud má člověk sex opravdu jedenkrát denně (a bere HA za nějakou normální cenu - já mám třeba za nějakých 600kč), tak je HA opravdu levnější a spolehlivější. A to je něco, co nepopřeš.

Nikdo tě nenutí nic brát. Ale nešiř, prosím, bludy. To, že to nevyhovuje tobě, neznamená, že to nemůže vyhovovat někomu jinému.

90 Ilona Ilona | 12. října 2014 v 16:42 | Reagovat

[89]:Já jsem se také nepřišla hádat, pouze vyjádřit svůj názor, svou i zkušenost mých známých a rodinných příslušníků. Nejsem ani jedno, pouze vím, že HA způsobuje rakovinu, toť vše. Jestli dostaneš rakovinu prsu z HA nebo rakovinu děložního čípku od chlapa, to už máš téměř fuk. Rakovina jako rakovina. Předpokládát můžeš, ale to je tak asi vše. Tak to tedy rozhodně popřít mohu, nevím jakou cenu přikládáš prezervativům, ale asi o nich nemáš zas až takovej přehled...Bludy rozhodně nešířím, podívej se kolik je tady komentářů s tím, že jim HA vyhovuje a kolik s tim, že ne a pak něco takového teprve říkej(piš);)

[87]: Aha tak už tomu rozumím chlap, kterej ani netuší, protože to není ženská a kterej si prostě nechce a ani neumí představit spát s ženskou s prezervativem...

91 hogreta hogreta | E-mail | Web | 12. října 2014 v 17:28 | Reagovat

[90]:"HA způsobuje rakovinu". Ach jo, to je jak do dubu. Tak aspoň netvrď, že nešíříš bludy. Je něco jiného něco způsobovat a něco jiného je, že může zvyšovat riziko. Nicméně když teda víš, že HA mírně zvyšuje riziko výskytu rakovinu prsa, tak jistě víš, že naopak snižuje riziko výskytu rakoviny vaječníků. Vidíš? Šíříš bludy, protože šíříš pouze jednu stranu věci. Na tu druhou záměrně zapomínáš. Ale jak říkám, ono to není tak černobílé.
Jakou cenu přikládám prezervativům? :-D Počítám s průměrem, tedy balíček kondomů dejme tomu za 30kč, takže kondom za 10kč. A když máš sex jednou denně, je to měsíčně takových 260-310kč. Používání nějak zásadně levnějších kondomů mi taky přijde jako risk.
A brát takovouhle diskuzi jako důkaz toho, kolika ženám HA vyhovuje nebo nevyhovuje, to je dost hloupé a naivní. Je jasné, že na diskuzích se nejvíce objevují nesouhlasné názory, protože lidé s nesouhlasným názorem mají potřebu se vyjádřit. Ale to neznamená, že jich je víc. Kdyby jo, tak po přečtení komentářů třeba na novinky.cz bych se musela jít zabít, protože by to znamenalo, že všichni lidé jsou hloupí, agresivní, netolerantní hovada. Tak to ale naštěstí není.

92 queen6 queen6 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 17:38 | Reagovat

[90]: Já se fakt musím smát :D To že jsem muž neznamená, že o účincích hormonální antikoncepce nic nevím, a že nemohu objektivně posoudit všechna pro a proti.
Také koukám, že jsem narazil na feministickými názory poblouzněnou ovci, která si myslí, že všichni muži jsou blbci, které zajímá jen vlastní ego.

93 hogreta hogreta | E-mail | Web | 12. října 2014 v 17:44 | Reagovat

[90]:
Jop, a ještě se fakt musím pozastavit nad tvým výrokem:
"Možná by se chtělo zamyslet více nad tím, zda nejsem na straně HA jen proto, že jí já sama užívám, že můj partner striktně odmítá sex s pláštěnkou nebo proto, jestli nejsem jen moc pohodlná a líná se o to starat, hlídat si to a obdobně..."
Já nejsem na něčí straně. Ale přijde mi směšné, jak tady všechny okolo poučuješ, ale nebereš, že někdo může mít jinou zkušenost. Proč ženy berou HA? Protože nechtějí otěhotnět. To přece s pohodlností nebo leností nemá nic společného. A kor mě fakt fascinuje, jak něco takového může vypustit z pusy někdo, o kom si v předešlých komentářích můžu přečíst, že už byl na potratu.

Chtělo by to víc tolerance do života. Pokud ti HA nevyhovuje, nikdo tě nenutí ji brát. Nevyhovuje to každému. Mně zase nevyhovují jiné antikoncepčí metody. A přijdou mi jako příliš velký risk. Jsem jen proto, že mi vyhovuje něco jiného než tobě, špatná? Těžko.

No nic, končím tuhle nesmyslnou debatu. Já jen napsala svou zkušenost a zkušenost své rodiny. Jsi to ty, kdo začal posuzovat, jestli je to pro mě nebo pro mou rodinu správné nebo špatné nebo jak to vlastně celé s tou MOJÍ zkušeností je. To však nic nemění nic na tom, že já takovou zkušenost mám, ať už se to snažíš popřít jakkoli. Mi to vyhovuje, nemám s tím jediný problém. Pokud tobě to nevyhovuje, tak ji neber, co na to víc říct;).

94 queen6 queen6 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 17:45 | Reagovat

[91]: S tou rakovinou děložního čípku je to stejné jako s názorem, že antikoncepce způsobuje Trombózu, který není rovněž pravdivý. Ovšem někteří lidé si to nenechají vysvětlit a pak se ještě diví, že jim někdo napíše, že píší bludy jako tady Ilona. :D

95 Ilona Ilona | 12. října 2014 v 19:39 | Reagovat

[91]: Koukám, že ani číst mezi řádky moc neumíš. Když ti doktor někam napíše nebo řekne, že něco zvyšuje riziko onemocnění, tak je to jen mírnější varianta toho, že způsobuje rakovinu;) Promiň, ale jestli věříš tomu, že HA zvyšuje rakovinu jedné rakovině a snižuje druhé, tak budeš asi hodně hloupá. Protože to popírá už i selský rozum. Takže nevím kdo tlachá větší bludy:D Žádný průměr mě nezajímá, nejsme u nějakýho výzkumu, tak jak říkáš, tvoje chyba, že máš předsudky k levnějším kondomům pomalu bez toho aniž bys je zkusila a měla s nimi osobné zkušenost. Je a bude čím dál tím víc žen, které budou proti HA protože se čím dál tím více lidí o ní dozvídá skutečnou pravdu. Já nikomu necpu, že HA nesmí brát, nevím kde to bereš, ale asi špatně čteš. Pouze říkám, že to je svinstvo a to mám podložené od doktorů a spousty dalších jiných lidí s četnými negativními zkušenostmi. To jestli si ty budeš dál huntovat svoje zdraví, mi je celkem někde;)

[92]: Milej zlatej, tohle to sice neznamená, ale znamená to to, že ty účinky nemáš ozkoušené a vyzkoušené na vlastní kůži, takže tvoje tlachy o tomhle jsou vlastně úplně bezcenné. Jedině blbec může mluvit o něčem s čím nemá osobní zkušenost...A srážka s blbcem, je to nejhorší co může být. Na trombozu kvůli HA už zemřelo spousty dívek, stačí číst, pozorovat, studovat, ptát se, být vnímavější, uvědomělejší a dát si dvě a dvě dohromady;)

96 queen6 queen6 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 20:16 | Reagovat

[95]: To je vážně ta nejtrapnější argumentace, co jsem tu viděl:D Evidentně už jste došla na hranici, kdy začínají doházet argumenty a zbývají jen urážky.
"Jedině blbec může mluvit o něčem, s čím nemá osobní zkušenost..." Lékaři také osobně nezažili 99.9 % ze všech nemocí, o kterých se kdy učili a setkali se s nimi jen u svých pacientů. Podle vás by snad měli držet ústa a nechat ty lidi zdechnout? Nebo jak si to představujete?
Jediný kdo tu tlachá bludy, jste vy. Na Trombózu sice zemřít mohly, ale to nemá nic společného s antikoncepcí jako takovou, zaměňujete příčinu za následek. Hormonální antikoncepce pouze zvyšuje riziko vzniku trombů u jedinců s trombofilní genetickou mutací, což je dosti podstatný rozdíl.

97 queen6 queen6 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 20:22 | Reagovat

[95]: A Jen tak pro pořádek moje bývalá přítelkyně má Leidenskou trombofilní mutaci, takže vím naprosto přesně o čem mluvím.

98 Ilona Ilona | 12. října 2014 v 20:26 | Reagovat

[96]:Přesně tak a také proto, lékaři dnes léčí tak jak (ne)léčí...;)

99 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 12. října 2014 v 21:28 | Reagovat

Beru HA po dobu 3 let, ale rozhodně bych jí tedy nedoporučovala dál...

100 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 12. října 2014 v 22:00 | Reagovat

Nejsem fanda HA a používat ji pouze z důvodu likvidace akné (a že takové slečny znám) se mi jeví jako velká blbost - vyřeší se problém jeden, avšak může započnout druhý. Spousta studií prokázala, že antikoncepce představuje velkou zátěž na krevní oběh a taky dokáže tělo hormonálně rozházet. Ve Francii dokonce chtějí zakázat dívkám mladším, než je 20 let. Ve svém okolí i na internetu se častěji setkávám s negativním postojem, který dost ovlivnil i postoj můj. Navíc nejsem příliš velkým zastáncem konzumace prášků (a ano, vím, že existuje několik možností, že se hormonální antikoncepce nerovná pouze pilulkám) pokud to není vyloženě nutné, či jiných chemií, jichž přijímáme už tak dost, takže za mě je to jedno velké ne, raději volím jiné metody.

101 papája papája | Web | 12. října 2014 v 23:49 | Reagovat

Když vyzdvihovat plusy užívání antikoncepce, třeba také varovat před nedostatky, a to je kromě fádních důvodů jako tloustnutí také důležité zdravotní problémy a vedlejší účinky. Hormonální antikoncepce nabourává přirozenou hormonální hladinu a každý takový zásah se nějak projeví. Někomu to nemusí vadit, ale každá slečna by si před tím měla udělat minimálně krevní testy na srážlivost krve a genetiku na Leidenskou mutaci, protože v HA je zátěž na krevní oběh a sama o sobě zvyšuje několikanásobně riziko trombózy. Dívky, které mají nějakou poruchu cévního systému, srážlivosti nebo hustoty krve nebo L.mutaci, neměly by správně antikoncepci brát vůbec. Berte to jako názor zdravotníka ;)

102 Lina Lina | Web | 13. října 2014 v 10:46 | Reagovat

Po své vlastní zkušenosti bych si pilulku hormonální antikoncepce nestrčila ani do kapsy, natož do vlastní pusy.
Bralaj sem ji od 15 do skoro 18 let, pak jsem se rozhodla, že dál už v tom pokračovat nebudu ani náhodou. Sice je fajn, že holka neotěhotní a zmírní se jí akné, ale vedlejší účinky? To je zlo. Měla jsem kvůli tomu tolik problémů, tak mě to změnilo po psychické stránce, dokonce i po fyzické! Tloustla jsem i když jsem jedla jak ty roky před tím, měla jsem příšerné výkyvy nálad, začla jsem trpět všemožnými nepříjemnými výtoky, byla jsem z toho všeho hrozně unavená a smutná. Když se k tomu přidalo to, že se mi udělaly cysty na vaječnících, což není nic moc pozitivního, některé byly opravdu velké a to nemluvím o těch bolestech a době strávené v nemocnici. A také to, v jakém je člověk stavu, když jedna z cyst praskne. Opravdu to není nic příjemného, na co bych ráda vzpomínala.. Hned jsem antikoncepci přestala brát, objednala jsem si přírodní preparáty na podporu orgamisnu ve zbavení se škodlivých látek a po dvou letech od ukončení užívání antikoncepce se cítím jako jiný člověk ;) Nemám žádné gynekologické problémy, špatné nálady, netrápí mě přehnaná únava, nadváha, prostě nic.
Někdy si i nadávám, že jsem do toho vůbec šla a začala HA brát.

103 queen6 queen6 | E-mail | Web | 13. října 2014 v 12:00 | Reagovat

[102]:Á, další Dr. House do sbírky.

104 M. M. | 13. října 2014 v 23:18 | Reagovat

[89]: Ty máš sex každý den? To jako vážně? :D

105 hogreta hogreta | E-mail | Web | 13. října 2014 v 23:24 | Reagovat

[104]: Hmm... Ty ne? :-D

106 M. M. | 14. října 2014 v 1:08 | Reagovat

[105]: Lol, já se ptal jako první. Můj sexuální život je spíše nárazového charakteru, se svou slečinkou se nevidíme klidně týden i déle, ale když pak u mě stráví noc, vynahrazujeme si předchozí vynucený celibát - detaily si jistě dovedeš domyslit.

Nu, pokud si navzdory té tvé vytíženosti - četl jsem tuhle kdesi, jak jsi popisovala bambilion svých aktivit - dokážeš s tvým chlapcem najít denně čas na tyhle radovánky, nezbývá než ti to přát.

Na mysl se dere můj oblíbený citát z Houellebecqovy knihy "Rozšíření bitevního pole":

„Někteří mají sexuální styk každý den; jiní pětkrát nebo šestkrát za život nebo nikdy. Někteří poznají desítky žen; jiní žádnou. Závisí to na tom, co nazýváme „zákonem trhu“. V ekonomickém systému, kde je zakázáno propuštění, může víceméně každý najít své místo. V sexuálním systému, kde je zakázáno cizoložství, může víceméně každý najít partnera do postele. V naprosto liberálním ekonomickém systému někteří hromadí obrovská jmění a na jiné čeká nezaměstnanost a bída. V naprosto liberálním sexuálním systému vedou někteří pestrý a vzrušující sexuální život, kdežto jiným nezbývá nic než masturbace a samota.“

Zkus si na to někdy třeba vzpomenout, až zase budeš...

;-)

107 hogreta hogreta | E-mail | Web | 14. října 2014 v 1:52 | Reagovat

[106]: Jejda, nečekala jsem, že to vezmeš tak vážně :-D.
Pokud jsi četl diskuzi, tak jistě víš, že jsem pouze reagovala na jinou slečnu, která tady psala, že i kdyby měl člověk sex každý den nebo několikrát denně, tak že kondomy vyjdou levněji. Bavily jsme se tak vlastně čistě teoreticky, do osobnější roviny jsi to převedl až ty :-D.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama


Autor blogu a designu: Dragell (e-mail)
Autor fotografie v záhlaví: apachetear



TOPlist